Андрій Попов: Тренди бізнесу в 2021 році. Що потрібно вашим клієнтам?

Share on facebook
Share on linkedin

Завершився перший в сучасній історії рік в умовах пандемії. Очевидно, що в 2021 році COVID-19 не зникне, і ми продовжуємо боротьбу з недугою і її економічними наслідками. Які тенденції минулого року зміцнять свої позиції, що впливатиме на зародження нових бізнес-трендів, і як у підсумку трансформується бізнес? Розглянемо разом.

Карантин став причиною швидкого переходу бізнесу до цифрової взаємодії з клієнтами та дистанційної співпраці. Але під впливом обставин змінився не тільки бізнес – споживач теж трансформувався. Це причина, з якої компаніям варто уважно подивитися на свого середньостатистичного клієнта новим поглядом. Що ж змінилося?

1. Копійка гривню береже. Під час пандемії доходи населення по всьому світу знизилися – це факт. У зв’язку з цим логічним здається загострення бажання людей забезпечити собі «фінансову подушку безпеки», яка допоможе залишатися на плаву в разі втрати робочих місць через запровадження нового локдауну.

Більш жорстке планування бюджету знизить кількість імпульсивних покупок, поверне вектор купівельного попиту в сторону практичності і зносостійкості, а також зверне увагу покупця на вживані товари, які, як правило, значно дешевші.

2. Ера «завершених кошиків». Платформа Salesforce Research провела дослідження результатів світових онлайн-продажів у другому кварталі 2020 року і отримала несподівані та вражаючі результати. Незважаючи на зняття карантинних обмежень і відкриття фізичних магазинів, зростання онлайн-торгівлі не зупинилося. Навпаки, глобальна виручка онлайн-бізнесу в другому кварталі зросла на безпрецедентні 71%.

У всьому світі кількість «завершених кошиків» (процес від вибору товару в каталозі до оплати в електронному кабінеті) досягла 3%, що на 35% більше, ніж за аналогічний період 2019 року. Очевидно, що тенденція онлайн-покупок збережеться і в 2021 році, а це означає, що безконтактні технології в ритейлі з опціональних стали обов’язковими.

3. Усвідомлене споживання. Згідно з останніми дослідженнями, 90% споживачів заявили, що під час пандемії їх стурбованість проблемами навколишнього середовища значно зросла. Люди стали більше замислюватися про вплив брендів на навколишнє середовище.

Покупці хочуть знати, що віддають свої гроші компанії, яка може нести відповідальність за свої дії. Це означає, що компаніям необхідно звернути увагу на розробку стратегії відкритості до змін та сталого розвитку.

4. Безконтактне співробітництво. Розробка веб-продуктів і взаємодія з клієнтами в мережі інтернет – ті завдання, які повинні бути на порядку денному компаній, які бажають твердо стояти на ногах під час кризових хвилювань. Очікується, що мобільні додатки перевершать за затребуваністю в сегменті В2С повноцінні PC-версії, а чат-боти зможуть вирішувати до 95% всіх запитів, що надходять до служби підтримки.

У зону відповідальності віртуального інтелекту також перейде процес пошуку потенційних клієнтів і збір даних про їхні потреби.

Великим кроком вперед стане вміння бізнесу здійснювати діяльність без торгових майданчиків.

Аналітика показує, що українські споживачі стають все більш прихильними до інновацій та впровадження продуктів технологічного прогресу. Дослідження НБУ за перші 6 місяців 2020 року свідчить про те, що 50% безконтактних оплат відбуваються через NFC. Широке впровадження електронної комерції та онлайн-послуг, дистанційної роботи та онлайн-інструментів навчання буде підтримувати розробку нових технологій і послуг, створюючи цикл технічного прогресу, який підтримує і підсилює сам себе.

5. Ще трохи про сталість і навколишнє середовище. Досі далеко не всі компанії усвідомлюють потребу у розробці стратегії сталого розвитку. І це може зіграти злий жарт з репутацією бренду. Сьогодні споживач хоче знизити залежність від одноразового пластику, скоротити кількість вуглецю, викинутого в атмосферу, а найголовніше – щоб товари і послуги мали позитивний вплив на суспільство і навколишнє середовище.

Пандемія сильно підвищила обізнаність про проблеми екології. Сьогодні весь світ зайнятий розробкою «зелених» технологій, які допоможуть поставити економіку на ноги.

Про те, що соціальна відповідальність займає важливу роль в репутації компанії, говорять не тільки міжнародні організації, а й провідні економісти, найбільші світові компанії та інвестори.

Дослідження канадського Міжнародного Інституту сталого розвитку показують, що будівлі, транспорт, відновлення природи і «чиста» енергетика є найбільш перспективними напрямками для реалізації цілей сталого розвитку.

Позитивний ефект повинен стати довгостроково працюючою системою, яка призупинить накопичення вуглекислого газу в атмосфері. Таким чином, 2021 рік може стати чудовою можливістю для інвестицій у відновлювану енергетику, «розумні» будівлі, «чистий» громадський транспорт і т. д.

Підсумок

Пандемія і карантин продовжують диктувати умови бізнесу. Минулий 2020 рік чітко дав зрозуміти, що один з пріоритетів для власників і постачальників – об’єднання зусиль і ресурсів для ефективної роботи.

Компаніям слід взяти на озброєння програми, які допоможуть покращити комунікацію з партнерами і клієнтами. Це дозволить тримати руку на пульсі, своєчасно отримувати актуальну інформацію про стан ринку.

Розробка антикризового плану і back-up-стратегії компанії, а також нових послуг і продуктів, створюваних під потреби ринку і клієнтів, допоможуть зміцнити позиції і отримувати дохід під час наступної хвилі кризи, якої можна очікувати, якщо людству не вдасться взяти пандемію під контроль.

Новини і публікації

Ознайомтесь з іншими експертними матеріалами Kreston Ukraine

НАШІ ПОСЛУГИ

Послуги Kreston Ukraine міжнародним та українським клієнтам

Kreston Ukraine представляє одну з найкращих аудиторських практик в Україні

Пропонуємо комплекс професійних послуг зі зниження податкових ризиків у сфері трансфертного ціноутворення

Оцінка бізнесу та активів для фінансової звітності, угод з капіталом, міжнародних фінансових установ

Реструктуризація бізнесу, фінансовий та податковий Due Diligence, консультації

ДОВІРТЕ СВІЙ ПРОЕКТ ПРОФЕСІОНАЛАМ

ПРИЄДНАТИСЬ ДО KRESTON