+38 044 333 44 93

Яких навичок потребує ринок праці під час «карантинної» кризи?

Світові та українські майданчики з пошуку роботи підкреслюють різку зміну структури вакансій на ринку праці. Дійсно, попит виріс в середньому на 50-60% в порівнянні з весною 2019 року, а ось пропозицією вакансій в кризу може похвалитися далеко не кожна компанія. Якщо карантин буде продовжено знову, багатьом з нас варто задуматися, що можна зробити вже зараз для підтримки або навіть порятунку своєї кар’єри?

Які навички допоможуть знайти роботу під час кризи і що робити співробітникам, щоб уникнути проблем з роботою в подальшому?

Тут рекомендації можна розділити на дві аудиторії, в залежності від кар’єрних цілей.

Якщо ви прагнете зберегти і зміцнити своє кар’єрне становище в компанії:

Постарайтеся стати максимально корисним для бізнесу. Який напрям або проект є критично важливим для компанії в цей період? Подумайте, а краще запитайте у керівника, чим ви можете бути корисні в цьому? Спробуйте приєднатися до даних процесів, за можливості пропонуючи нові ідеї і беручи на себе відповідальність за їх реалізацію. Якщо такої можливості немає, запропонуйте недорогі рішення з поліпшення поточних процесів у вашій роботі (скорочення витрат, залучення фінансування і т.д). Проявіть свою лояльність до компанії, а також готовність до розширення знань і навичок.

Проявіть клієнтоорієнтованість. Підрозділи з роботи з клієнтами – напрямки, які зараз підтримують життєдіяльність компаній. Якщо ви працюєте в продажах, то для вас це – головний фокус. Якщо ні, продемонструйте надпрофесіональну навичку, тобто якість, що перевищує вашу професійну компетенцію. Дізнайтеся більше про клієнтські переваги і конкурентів в галузі. Ознайомтеся з літературою про методології дизайн-мислення і сервіс-дизайну, які допомагають покращувати клієнтський досвід. Якщо ви співробітник HR, бухгалтерії, юридичного або сервісних відділів компанії – згадайте про поняття внутрішнього клієнта. Спробуйте поліпшити і спростити процеси для співробітників і клієнтів в період кризи – вони це оцінять.

Відстежуйте свою ефективність. Працювати з дому складно: з одного боку, вас ніхто не бачить і не контролює, а з іншого – про вашу роботу судять тільки за результатами. Компанії цінують і прагнуть зберегти дисциплінованих співробітників, які демонструють відповідальність і ефективність навіть в умовах віддаленої роботи. Плануйте щодня свій день, контролюйте виконання поставлених завдань, а найголовніше – надавайте звіт про свої досягнення, акцентуючи увагу на їх значущості в даний період.

Тим, хто шукають нову роботу в цей період, варто звернути увагу на наступні аспекти:

Займіться персональним брендом. Зараз є час проаналізувати і поліпшити своє ключове повідомлення: що ви доносите роботодавцю про себе?

По-перше, перегляньте своє резюме і актуалізуйте його відповідно до сучасних тенденцій. Чи підкреслює ваше CV навички, якими ви володієте як професіонал? Чи дає воно розуміння, які результати отримає компанія від того, що візьме вас в команду? Постарайтеся максимально скоротити і візуалізувати його складові, приділивши увагу найяскравішим і вигідним для вас аспектам.

По-друге, перевірте свій профіль в LinkedIn, Facebook і інших соціальних мережах. Подивіться на ваш профіль очима рекрутера: чи підтверджують ваші публікації сфери вашої компетенції, а фото – інтереси, зазначені в резюме? Давно не секрет, що рекрутери оцінюють неформальні джерела, щоб перевірити відповідність кандидата корпоративній культурі компанії.

Спробуйте проектну роботу. Ще до появи необхідності у віддаленій роботі відзначалося зростання популярності фрілансу і аутсорсу. Щоб працювати на проектній основі, крім навичок самого проектного менеджменту, важливо мати системне розуміння діяльності бізнесу. А також аргументи, як ви і ваша робота вплинете на поліпшення бізнес-показників. Приймаючи рішення про фріланс, своє резюме бажано змінити під формат портфоліо, тобто набору реалізованих проектів. Зробіть в цьому документі акцент на тому, яку додаткову цінність ви внесли в кожен проект або як вирішили конкретний бізнес-запит.

Розширте свою зону компетентності. Багато компаній планують оптимізацію бізнес-процесів і при виборі кандидата будуть шукати «універсальних бійців». Навик, який зараз затребуваний у роботодавців – це комплексне рішення проблем. Нам потрібно бути так званими «дженералісти» для того, щоб розібратися в суті завдання і запропонувати системне рішення. Розширте зону пошуку роботи, вказавши своє бажання розвиватися в суміжних для своєї професії галузях. Використовуйте безкоштовний доступ до курсів для підвищення кваліфікації і розвитку нових навичок, який пропонують освітні платформи на час карантину.

Які навички будуть необхідні в подальшому?

За чорною смугою слідує біла. Після стабілізації, ринок праці повернеться від екстрених заходів до глобальних трендів. У цьому випадку, на перший план виходять такі ТОП-5 навичок (за версією LinkedIn Learning 2020):

  1. Креативність. Здатність пропонувати більше, ніж один стандартний варіант рішення, шукати нові підходи до щоденних завдань і постійно вдосконалювати свою діяльність. Навик актуальний у всіх сферах – від розробки програмного забезпечення до бухгалтерії.
  2. Переконливість. Важливо не тільки придумати ідею, а й пояснити «чому саме вона?», не використовуючи кліше публічних виступів і продажів. Характеристика включає в себе вміння вести переговори, а також здатність структуровано і аргументовано доносити свою позицію.
  3. Командність. Культура «досягаторства», коли треба йти до мети будь-якою ціною, пішла в далеке минуле. Цей навик – про вибудовування довгострокових відносин заради отримання максимального результату.
  4. Адаптивність. Уміння працювати в мінливому середовищі, як ми всі встигли зрозуміти — важлива риса нашого століття. Як ми реагуємо на нововведення, зміни або стресові умови? Як швидко звикаємо до нового процесу або команди? Важливо зберігати свою ефективність, демонструючи гнучкість в умовах різних проектів.
  5. Емоційний інтелект. Це наша здатність сприймати, оцінювати і доречно реагувати як на власні емоції, так і на емоції оточуючих людей: і членів команди, і клієнтів. Якість, яка ще досить довгий час не буде автоматизована.

Пам’ятайте, зміни – це лакмусовий папірець того, наскільки ми володіємо навичками, зазначеними в своєму резюме. Використовуйте сьогоднішній «турбулентний» період як можливість проаналізувати і розвинути рівень всіх перерахованих умінь. Успіхів у кар’єрному розвитку!

Новини і публікації

Ознайомтесь з іншими експертними матеріалами Kreston Ukraine
Kreston Roof Party - IMG 9651
Kreston Roof Party

Минулої п’ятниці Kreston Ukraine відзначила незабутній Happy Friday на даху! Цей особливий вечір був сповнений атмосферою...

Читати далі

НАШІ ПОСЛУГИ

Послуги Kreston Ukraine міжнародним та українським клієнтам

Kreston Ukraine представляє одну з найкращих аудиторських практик в Україні

Пропонуємо комплекс професійних послуг зі зниження податкових ризиків у сфері трансфертного ціноутворення

Оцінка бізнесу та активів для фінансової звітності, угод з капіталом, міжнародних фінансових установ

Реструктуризація бізнесу, фінансовий та податковий Due Diligence, консультації

ДОВІРТЕ СВІЙ ПРОЕКТ ПРОФЕСІОНАЛАМ

ПРИЄДНАТИСЬ ДО KRESTON