Яких навичок потребує ринок праці під час «карантинної» кризи?

Share on facebook
Share on linkedin

Світові та українські майданчики з пошуку роботи підкреслюють різку зміну структури вакансій на ринку праці. Дійсно, попит виріс в середньому на 50-60% в порівнянні з весною 2019 року, а ось пропозицією вакансій в кризу може похвалитися далеко не кожна компанія. Якщо карантин буде продовжено знову, багатьом з нас варто задуматися, що можна зробити вже зараз для підтримки або навіть порятунку своєї кар’єри?

Які навички допоможуть знайти роботу під час кризи і що робити співробітникам, щоб уникнути проблем з роботою в подальшому?

Тут рекомендації можна розділити на дві аудиторії, в залежності від кар’єрних цілей.

Якщо ви прагнете зберегти і зміцнити своє кар’єрне становище в компанії:

Постарайтеся стати максимально корисним для бізнесу. Який напрям або проект є критично важливим для компанії в цей період? Подумайте, а краще запитайте у керівника, чим ви можете бути корисні в цьому? Спробуйте приєднатися до даних процесів, за можливості пропонуючи нові ідеї і беручи на себе відповідальність за їх реалізацію. Якщо такої можливості немає, запропонуйте недорогі рішення з поліпшення поточних процесів у вашій роботі (скорочення витрат, залучення фінансування і т.д). Проявіть свою лояльність до компанії, а також готовність до розширення знань і навичок.

Проявіть клієнтоорієнтованість. Підрозділи з роботи з клієнтами – напрямки, які зараз підтримують життєдіяльність компаній. Якщо ви працюєте в продажах, то для вас це – головний фокус. Якщо ні, продемонструйте надпрофесіональну навичку, тобто якість, що перевищує вашу професійну компетенцію. Дізнайтеся більше про клієнтські переваги і конкурентів в галузі. Ознайомтеся з літературою про методології дизайн-мислення і сервіс-дизайну, які допомагають покращувати клієнтський досвід. Якщо ви співробітник HR, бухгалтерії, юридичного або сервісних відділів компанії – згадайте про поняття внутрішнього клієнта. Спробуйте поліпшити і спростити процеси для співробітників і клієнтів в період кризи – вони це оцінять.

Відстежуйте свою ефективність. Працювати з дому складно: з одного боку, вас ніхто не бачить і не контролює, а з іншого – про вашу роботу судять тільки за результатами. Компанії цінують і прагнуть зберегти дисциплінованих співробітників, які демонструють відповідальність і ефективність навіть в умовах віддаленої роботи. Плануйте щодня свій день, контролюйте виконання поставлених завдань, а найголовніше – надавайте звіт про свої досягнення, акцентуючи увагу на їх значущості в даний період.

Тим, хто шукають нову роботу в цей період, варто звернути увагу на наступні аспекти:

Займіться персональним брендом. Зараз є час проаналізувати і поліпшити своє ключове повідомлення: що ви доносите роботодавцю про себе?

По-перше, перегляньте своє резюме і актуалізуйте його відповідно до сучасних тенденцій. Чи підкреслює ваше CV навички, якими ви володієте як професіонал? Чи дає воно розуміння, які результати отримає компанія від того, що візьме вас в команду? Постарайтеся максимально скоротити і візуалізувати його складові, приділивши увагу найяскравішим і вигідним для вас аспектам.

По-друге, перевірте свій профіль в LinkedIn, Facebook і інших соціальних мережах. Подивіться на ваш профіль очима рекрутера: чи підтверджують ваші публікації сфери вашої компетенції, а фото – інтереси, зазначені в резюме? Давно не секрет, що рекрутери оцінюють неформальні джерела, щоб перевірити відповідність кандидата корпоративній культурі компанії.

Спробуйте проектну роботу. Ще до появи необхідності у віддаленій роботі відзначалося зростання популярності фрілансу і аутсорсу. Щоб працювати на проектній основі, крім навичок самого проектного менеджменту, важливо мати системне розуміння діяльності бізнесу. А також аргументи, як ви і ваша робота вплинете на поліпшення бізнес-показників. Приймаючи рішення про фріланс, своє резюме бажано змінити під формат портфоліо, тобто набору реалізованих проектів. Зробіть в цьому документі акцент на тому, яку додаткову цінність ви внесли в кожен проект або як вирішили конкретний бізнес-запит.

Розширте свою зону компетентності. Багато компаній планують оптимізацію бізнес-процесів і при виборі кандидата будуть шукати «універсальних бійців». Навик, який зараз затребуваний у роботодавців – це комплексне рішення проблем. Нам потрібно бути так званими «дженералісти» для того, щоб розібратися в суті завдання і запропонувати системне рішення. Розширте зону пошуку роботи, вказавши своє бажання розвиватися в суміжних для своєї професії галузях. Використовуйте безкоштовний доступ до курсів для підвищення кваліфікації і розвитку нових навичок, який пропонують освітні платформи на час карантину.

Які навички будуть необхідні в подальшому?

За чорною смугою слідує біла. Після стабілізації, ринок праці повернеться від екстрених заходів до глобальних трендів. У цьому випадку, на перший план виходять такі ТОП-5 навичок (за версією LinkedIn Learning 2020):

  1. Креативність. Здатність пропонувати більше, ніж один стандартний варіант рішення, шукати нові підходи до щоденних завдань і постійно вдосконалювати свою діяльність. Навик актуальний у всіх сферах – від розробки програмного забезпечення до бухгалтерії.
  2. Переконливість. Важливо не тільки придумати ідею, а й пояснити «чому саме вона?», не використовуючи кліше публічних виступів і продажів. Характеристика включає в себе вміння вести переговори, а також здатність структуровано і аргументовано доносити свою позицію.
  3. Командність. Культура «досягаторства», коли треба йти до мети будь-якою ціною, пішла в далеке минуле. Цей навик – про вибудовування довгострокових відносин заради отримання максимального результату.
  4. Адаптивність. Уміння працювати в мінливому середовищі, як ми всі встигли зрозуміти — важлива риса нашого століття. Як ми реагуємо на нововведення, зміни або стресові умови? Як швидко звикаємо до нового процесу або команди? Важливо зберігати свою ефективність, демонструючи гнучкість в умовах різних проектів.
  5. Емоційний інтелект. Це наша здатність сприймати, оцінювати і доречно реагувати як на власні емоції, так і на емоції оточуючих людей: і членів команди, і клієнтів. Якість, яка ще досить довгий час не буде автоматизована.

Пам’ятайте, зміни – це лакмусовий папірець того, наскільки ми володіємо навичками, зазначеними в своєму резюме. Використовуйте сьогоднішній «турбулентний» період як можливість проаналізувати і розвинути рівень всіх перерахованих умінь. Успіхів у кар’єрному розвитку!

Новини і публікації

Ознайомтесь з іншими експертними матеріалами Kreston Ukraine

НАШІ ПОСЛУГИ

Послуги Kreston Ukraine міжнародним та українським клієнтам

Kreston Ukraine представляє одну з найкращих аудиторських практик в Україні

Пропонуємо комплекс професійних послуг зі зниження податкових ризиків у сфері трансфертного ціноутворення

Оцінка бізнесу та активів для фінансової звітності, угод з капіталом, міжнародних фінансових установ

Реструктуризація бізнесу, фінансовий та податковий Due Diligence, консультації

ДОВІРТЕ СВІЙ ПРОЕКТ ПРОФЕСІОНАЛАМ

ПРИЄДНАТИСЬ ДО KRESTON